Program „Mój Prąd” to bezzwrotne dofinansowania do 3000 zł na instalację fotowoltaiczną wprowadzone przez rząd w celu zwiększenia liczby paneli na terenie Polski. Obejmuje on wsparcie prośrodowiskowych rozwiązań związanych z fotowoltaiką. Nabór rozpoczął się 01.07.2021. Jeśli jesteś ciekaw, czy masz szansę otrzymać dotację i chcesz dowiedzieć się, jak złożyć wniosek, przeczytaj poniższy artykuł.
O dofinansowanie z programu „Mój Prąd” mogą się ubiegać wyłącznie osoby fizyczne wytwarzające energię w celu zaspokojenia własnych potrzeb. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, musisz poszukać innego źródła dofinansowania. Należy pamiętać, że wnioski składane w ramach programu „Mój prąd” są dokładnie weryfikowane. Pisma osób, które nie spełniają podstawowych warunków, nie są nawet rozpatrywane.
Aby uzyskać dofinansowanie na panele fotowoltaiczne, musisz zaopatrzyć się w moduły o mocy od 2 kW do 10 kW. Pamiętaj, że program „Mój Prąd” nie oferuje dotacji dla firm. Ponadto, aby cieszyć się dopłatą, instalacja musi być zakończona i podłączona do OSD, czyli wybranej sieci energetycznej: Tauron, Enea, Innogy, PGE lub Energa.
Nie czekaj, zgłoś się już dziś! Załatwimy za Ciebie wszystkie formalności:
Do wniosku o dotację na instalacje fotowoltaiczne z programu „Mój Prąd” należy dołączyć:
Wniosek o dofinansowanie do instalacji PV z programu „Mój Prąd” można złożyć w wersji elektronicznej przy użyciu e-dowodu lub podpisu zaufanego na stronie www.mojprad.gov.pl, a także w wersji papierowej poprzez pośrednika sprzedaży. Pamiętaj, aby przed wypełnieniem dokumentów zapoznać się z Programem priorytetowym i regulaminem. Jeśli wniosek dostarczasz w wersji papierowej, jesteś zobowiązany do złożenia podpisu na czwartej stronie i spakowania go do koperty opatrzonej adnotacją „Program priorytetowy Mój Prąd”. Dokumenty możesz dostarczyć do siedziby NFOŚiGW, znajdującej się przy ul. Konstruktorskiej 1 w Warszawie lub wysłać je kurierem bądź pocztą na ten sam adres. Dokumenty możesz wypełnić odręcznie bądź w wersji elektronicznej w pliku programu Excel. We wniosku musisz podać imię i nazwisko, pesel, nazwę i adres właściwego Urzędu Skarbowego, telefon komórkowy, adres e-mail, miejsce zamieszkania oraz numer rachunku bankowego, na który mają zostać przekazane pieniądze z dofinansowania. Jeśli beneficjent nie posiada swojego konta, może wpisać numer konta innej osoby.
Jeśli nie jesteś pewien, czy poradzisz sobie ze złożeniem wniosku, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Na rynku działa wiele firm, które oferują odpłatną pomoc w wypełnianiu dokumentów związanych z kwestiami dotyczącymi fotowoltaiki – dofinansowaniami i dotacjami wszelkiego typu.
Bruk-Bet Fotowoltaika posiada w swojej ofercie szeroki wachlarz modułów multikrystalicznych, monokrystalicznych i BIPV (Building Integrated Photovoltaics), które są produkowane ze standardowymi ogniwami oraz ogniwami wykonanymi w innowacyjnej technologii PERC, poprawiającej efektywność produktu. Produkty Bruk-Bet Fotowoltaika powstają przy wykorzystaniu najnowszych technologii do produkcji krzemowych modułów fotowoltaicznych, m.in. na sprzęcie szwajcarskiej firmy Meyer Burger.